High school in The USA

Ik leef nog!

Ik dacht dat het na bijna 4 maanden wel weer eens tijd werd voor een blog, zo bij deze. Terwijl ik nu in het vliegtuig zit (alweer) terug naar Washington DC, heb ik eindelijk tijd gevonden om weer eens een blog te schrijven. De afgelopen maanden heb ik toch zeker het een en ander meegemaakt en bijna geen tijd meer over om blogs te schrijven. Ik zal maar is in januari beginnen.
Zoals ik zag heb ik dus alles wat der gebeurt is tijdens de kerstvakantie gebeurt was verteld, dus laten we maar is beginnen met een van de vele trips die ik gemaakt heb sinds dien. Want tijdens de schoolexamens ga ik niet studeren maar lekker op reis. In oktober was er een groep exchange students uit Buffalo, NY naar Washington gekomen voor een trip in Washington bij ons thuis hadden we der 4 gehost voor de week waaronder een andere Nederlandse exchange student. Dus in januari ging ik daar op bezoek. Iedereen had mij voor gek verklaard om daar in januari naar toe te gaan omdat het der gewoon stervens koud is en ontiegelijk veel sneeuwt! Maar goed ik dacht een lang 4 daags weekend dus dat gaan we doen! Met de bus der naartoe, bijna 9 uur rijden! En eenmaal aangekomen kon ik iedereen geen ongelijk geven, het was een beetje frisjes en ja der lag op z´n minst een meter sneeuwt. Die avond zijn we naar een beroemd restaurant in Buffalo geweest waar ze kippenpoten verkopen en je zelf kan bepalen hoe hot je ze wilt hebben, wij gingen voor de medium mild en me mond stond on fire, en dan moet je nagaan dat het pas de op 2 na heetste was. Maar het leukste was ze hadden ook de suicide wings en daarvoor moest je dus serieus een handtekening voor gegeven om akkoord te gaan aangezien het brandwonden op je huid kan veroorzaken! =D. Op zaterdag waren we wezen skiën, mijn eerste keer en het was niet eens zo slecht. Haha, maar ik had wel spierpijn voor de rest van de week! =D. Op zondag was het dan tijd voor de hoogtepunt van de trip, we gingen naar de Niagra Falls in Canada. En wat was het daar KOUD! Op een gegeven moment was het -15°C en de wind maakt het alleen maar kouder. De falls waren dan ook gewoon echt bevroren! Op het feit na dat het sterfes koud was, was het wel heel cool om te zien! Eenmaal terug op school, was het tijd voor de examen, en oeps niets geleerd, achja waarom zou ik ook? En zelfs zonder ook maar een minuut te leren waren me grades niet eens zo slecht, allemaal A's en B's. Omdat het halverwege het schooljaar was zijn der ook wat vakken veranderd zo heb ik nu Graphic Design, Social Issues, en US Government; allemaal niet te interessant. En achja ik heb het onderhand we gehad met die school, met alle regeltjes en ghetto kinderen op school, nog maar 6 weken en dan ben ik daar eindelijk vanaf! Dat wil niet zeggen dat ik het hier verder niet naar m'n zin heb want naschool en in de weekend vermaak ik me nog steeds prima! Als wintersport heb ik ijshockey gespeeld, nouja geprobeerd! In Washington is der een professioneel ijshockey team, genaamd de Washington Capitols, met het hockeyteam mochten we programma's verkopen voor de wedstrijd in het stadion en kregen uiteindelijk ook gratis kaarten voor de wedstrijd! Wat echt super chill was aangezien de prijzen voor wedstrijdkaartjes normaal beginnen bij $70! De kaartjes die wij kregen waren ter waarde van $150 per stuk! =D. De wedstrijd was echt spannend en na reguliere speeltijd was het gelijk dus kwam der over time, tijdens de over time werd der ook niet gescoord dus uit eindelijk een shootout (Dat kan je zien als penalties bij voetbal), maar helaas won het andere team uiteindelijk. Dat was januari in het kort, op naar februari.

Voor een echte Amerikaanse ervaring zit je in februari goed met de Super Bowl (de finale van het American Football seizoen), zou je denken. Maar AFS was zo slim om de AFS skitrip in superbowl weekend te plannen.... Dus geen superbowl voor mij =(. Maar de skitrip was zeker leuk! Met een groep van totaal bijna 40 exchange students namen we de bus naar Pensylvania. Eenmaal aangekomen bij het ressort hadden we allemaal het idee, is dit het? Het was niet meer dan een hoge heuvel met wat sneeuw erop. Haha, achja prima voor beginners! En na 3 uur ging de ‘zwarte' piste al af. En aangezien me dat allemaal wel goed afging dacht ik dat ik op dag twee wel klaar was voor de jumps. Haha nou dat was ik nog niet, een aantal keer aardig gecrasht maar gelukkig geen bezoekje aan het ziekhuis hoeven brengen. Eenmaal thuis op zondag had ik ook nog de laatste 2 minuten van de wedstrijd kunnen zien, wauw wat een feest....! Ze hadden de wedstrijd wel opgenomen maar, ik had ook geen zin om 4 uur lang naar een wedstrijd te gaan kijken waarvan ik de winnaar toch al wist. In februari zijn ook de springsporten op school begonnen, en ik heb weer een nieuwe sport gevonden! Ik speel nu Lacrosse, en ja ik kan het begrijp als je denk La-wat? Ik had er ook nooit van gehoord totdat ik hoorde hoe het eigenlijk in elkaar steekt. Het is eigenlijk heel simpel je geeft wat jongens een stik, zet twee goaltjes neer en laat iedereen op elkaar inrammen! Echt die sport is geweldig, en aangezien der pas voor het tweede jaar een lacrosse team op onze school is ligt het niveau ook niet al te hoog! Enigste nadeel is dat wel bijna allemaal privetschools spelen, die al jaren samenspelen dus van de eerste 3 wedstrijden hadden we der 3 verloren, maar de laatste tijd gaat het beter en we hebben onderhand ook al 3 wedstrijden gewonnen! Dat was februari in het kort, en ik zie al dat het aardig lang begint te worden.

Maart stond vooral in het teken van mij trip naar ‘Sunny' California, nou zonnig m'n hol! Der was 1 dag zonder regen..... Maar goed het was een trip met allemaal uitwisselingsstudent en de Duitsers dachten ook deze trip weer te veroveren... Niet normaal van de bijna 50 mensen waren der op z'n minst 25 Duits... En kwamen ze niet uit Duitsland dan spraken ze wel Duits omdat ze uit Oostenrijk of Zwitserland kwamen..... Maar goed na een vlucht van bijna 6 uur, kun je je het voorstellen het duurt bijna 6 uur om van de Oostkust naar de Westkust te vliegen?! , kwam ik dan eindelijk aan in Los Angelos! De trip was uiteindelijk voor een week. Op dag 1 was de aankomst in Los Angelos, daarna naar het hotel gegaan en daar een beetje gechilt en 's avonds hadden we de oriëntatie, en krijg tieten ze waren nog strenger dan AFS! Maar goed ik heb het overleefd. Op dag twee gingen waar naar Universal Studios, dat is een park over alle films etc. etc. Was echt leuk, maar het weer was echt dramatisch het regende, en niet zo'n beetje ook! Maar het positieve daarvan was dat we bijna nergens in de rij moesten wachten. Op dag twee zijn we naar Hollywood en Beverly Hills geweest, en daar overkwam mij toch weer wat, wat ook echt alleen mij kan overkomen.... In Beverly Hills op zeg maar de PC hoofdstraat van Amerika spring ik op een muurtje en scheurde m'n short! Dus ik moest een nieuwe broek kopen in Beverly Hills! Achja dat is ook weer een evaring! Op de derde dag zijn we naar Disneyland geweest, was opzich best leuk maar ik vond het toch een beetje te kinderachtig, doe mij dan maar Six Flags, wat daar bijna om de hoek lag! Op dat 4 was het tijd voor een 8 uur durende busreis naar San Fransisco! We kwamen daar laat aan en zijn uiteindelijk naar Chinatown gegaan en hadden daar ook dinner. Op dag 5 gingen we naar Alcatrez, voor degene die niet weten wat het is, het is een oud gevangenis op een eiland in de middel van de San Fransisco Bay. Later die dag zijn we de Golden Gate bridge over gegaan en daar wat foto's genomen en uiteindelijk naar Pier 39 gegaan waar de wilde zeeleeuwen zijn en heel veel souvenirshops zijn. Op dag laatste dag zijn op een stadstour door San Fransisco geweest, en 's avonds was de goodbye party. Nou dat was de leukste week in Maart! Nu April.

In April is der eigenlijk niet veel gebeurd, ik had springbreak, en ben naar Milwaukee in Wisconsin geweest, als je niet weet waar het ligt, verdiep je der niet in aangezien der echt niets te beleven is!
Toen ik Washington verliet was het warm en zonnig, eenmaal aangekomen in Milwaukee sneeuwde het en was het weer lekker aan het vriezen.... Ik ben een dag naar Madison geweest, dat is de hoofdstad van de staat Wisconsin om daar maar een dag te chillen met mensen van de California trip. Ik besef me trouwens nu wel dat deze blog echt lang is! Ik beloof dat het niet veel langer word!
Ik ben ook een dag naar Chicago geweest en die stad is echt geweldig! Je krijgt een beetje het idee van New York City met alle wolkenkrabbers maar het is niet zo druk als New York! Ik ben naar de top van het hoogste gebouw van Noord-Amerika geweest, de Sears Tower. 103 verdiepingen hoog en het uitzicht was geweldig! Nou dat was mijn springbreak in het kort! In April zijn we ook nog voor een weekendje naar Philadelphia geweest, daar heb ik alle plaatsen gezien waar de Amerikaanse onafhankelijkheid verklaring getekend werd. Dat was wel leuk om te zien!
Nou ik ben bijna klaar! (eindelijk!).

Ik weet eindelijk mijn vluchtgegevens voor de reis terug, op 29 juni kom ik om 12:55 aan op Schiphol met Iceland Air met een vlucht uit Reykjavik.

Dus tot over 64 dagen, en de groeten uit de US of A!

PS: Ik zet bijna al mijn foto's op facebook, dus mocht je geïntreseerd zijn check it out!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!