High school in The USA

Kerstvakantie en veel meer

Nou de laatste blog is alweer bijna 1,5 maand geleden dus ik dacht zo, ach ik ga meer is schrijven ik heb immers toch niets te doen! NOT! Haha. Maar zal ik eerst iedereen nog maar even het beste wensen voor 2011!! Maar goed de eerste vakantie van het schooljaar zit er helaas ook weer op, en ik was wel toe aan eindelijk een break. Gelukkig hadden we hier in DC 2 weken vakantie want andere AFS´ers hadden maar een week omdat ze niet in DC naar school gaan maar in Maryland of Virginia. De vakantie begon weer lekker gezellig met een feestje van een vriend, en webleven daar uit eindelijk ook met ongeveer 10 mensen slapen omdat het hier nou eenmaal moeilijk is om s´avonds thuis te komen! Haha. Verder heb ik heel veel geslapen deze vakantie! Ik ben verder lekker wezen shoppen hier, en omg wat is het hier goedkoop, dus mam daar is het al het geld aan op gegaan! Als voorbeeld een Levi´s broek, converse schoenen en een Calvin Klein overhemd voor nog geen $70!! Ook heb ik wat cadeautjes gekocht voor mijn gastgezin hier. Later die week kwam er familie over om hier kerst te vieren en tering het leek hier wel een hotel! Tot het eind van de vakantie waren der elke dag minstens 15 mensen in huis. En bijna alle gespreken gingen over eten; Jacks (host dad) broer is helemaal gevaccineerd door grillen, die man heeft serieus een grill van 5 meter lang in z'n tuin staan. En kwam hier aan met een kookboek met minimaal 300 grillrecepten en hij heeft ze allemaal uitgeprobeerd... Nou een voordeel de maaltijden waren in die week wel geweldig! Haha. Kerst hebben we hier ook gevierd met ongeveer 15 mensen; en leuk al die cadeautjes maar doe mij toch maar een Nederlandse kerst! Ze hebben hier maar 1 kerstdag en kerststol en gourmetten kennen zo ook al niet... Maar goed.. Die avond hadden we een dinner met Julie's (host mom) familie en dat waren wel geteld 49 mensen! Nou dat was me een avond. In de vakantie ben ik verder nog met wat vrienden naar een film geweest. Ik doe nu trouwens ook aan een andere sport; Hokcey! Niet te verwarren met het veld hockey natuurlijk! Dit is het echte hockey op schaatsen en ijs! Dat is soo cool alleen I suck! Haha. Ik had ook training in de vakantie al stelt dat voor mij nog niet zoveel voor. In de vakantie ben ik ook naar een NBA basketbal game geweest de Washington Wizards tegen de Chicago Bulls! Maar voor het basketball kom je niet naar het stadium, ze verliezen toch altijd het is net Feijnoord Haha! Maar je komt voor de Cheerleaders naar het stadion OMG! Bekijk de foto's maar even! A real American experience haha! Ook ben ik een aantal weken geleden naar een basketbal game van Georgetown Univursity tegen Utah State geweest, omdat familie niet kon en er dus kaartjes over waren. Georgetown Univursity speelt in de hoogste competitie van het College basketbal, en je kunt het je niet voorstellen maar de Collegesporten stellen hier echt wat voor en bijna alle wedstrijden zijn ook op tv te volgen. De sfeer tijdens deze wedstrijd was vele malen beter dan bij de NBA game, omdat meer dan de helft gewoon studenten van de school zijn die achter beide baskets zitten en heel veel kabaal maken; alleen het basketball was net zo'n groot drama als tijdens de Wizards game, al won Georgetwon wel! Ohja tijdens de vakantie hebben we ook nog candyhouses gemaakt, dat is typisch Amerikaans en dan pleur je gewoon zoveel mogelijk snoepjes op een huis. Met oudejaarsavond zijn we naar ons andere huis in Marryland gegaan, voor de mensen die niet weten waar ik over praat let op! Mijn gastfamilie heeft een ander huis dichtbij Annapolis aan een groot lake met allemaal vrienden, die ook weer allemaal kinderen hebben van dezelfde leeftijd als mij. Dus ook met oudejaarsavond warren weer niet alleen. Maar ook de Amerikaanse oudejaarsavond viel niet echt in de smaak! Een oudejaarsavond zonder oliebollen en vuurwerk is geen oudejaarsavond! Ik vond het gewoon een beetje sfeerloos, maar goed dat is de Amerikaanse style. Ben ik even blij dat ik tijdens de jaarwisseling in Nederland even naar huis gebeld had en toch de oorlog nog even heb meegemaakt. Nou dat was mijn verhaal over de kerstvakantie, maar ik ben nog niet klaar al heb ik al wel een pokken stuk geschreven zie ik zo. Want sinterklaas is hier namelijk ook langs geweest... nou ja 3 weken te laat ofzoo... Ik had hier dus hele uitgelegd hoe het werkt en wat we precies vieren en dat we dan allemaal pepernoten en chocoladeletter hebben enz. maar dan moet het pakketje wel op tijd komen! Niet lief geweest dit jaar? Toch wel! Ik kreeg van mijn gastgezin hier een chocolade letter, Ipod shuffle en stroopwafels in mijn schoen... Nou ja een soort van want ze begrepen niet helemaal wanneer jou nou iets in je schoen kreeg. Maar 's avonds de stroopwafels meteen genuttigd, en op z'n Amerikaans natuurlijk dat houd in: dikke laag ijs er boven op! Al zijn de Nederlandse stroopwafels toch stukken beter (dat waren hun eigen woorden!! Maar ik kon ze geen ongelijk geven) en die avond hadden we ook een soort buurt dinner en iedereen kwam naar me toe en wenste me gelukkig sinterklaas...? Ja ze vinden het hier echt geweldig om je een fijne feestdag te wensen... Sommige mensen hebben het ook 3 keer gezegd.. En met kerst precies het zelfde ze beginnen 3 dagen voor kerst met Merry X-mas en na kerst gingen ze gewoon door?! En begonnen ze met Happy New Year en dat zeggen ze nu nog steeds... Afijn?!

Maar ik ga der onderhand ook een eind aan maken want ik kon het nog veel langer maken maar dat ga ik jullie niet aandoen!

De groeten daar! & over 175 dagen land ik weer op Schiphol (wat gaat de tijd toch snel)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!