High school in The USA

2 maanden later

Hallo Allemaal,


Ik zit hier onderhand alweer ruim twee maanden besef ik me zo, en ik vind dat de tijd erg snel voorbij gaat! Ik begin me hier dus ook al echt thuis te voelen. Het is hier ook nog steeds lekker weer! Het is altijd zonnig en rond de 23 graden.


Onderhand al weer 2 weekend geleden hadden we Spiritweek + homecomming weekend op school, dat hield in dat je je elke dag debiel moest kleden. We hadden bijvoorbeeld pyjamadag, wacky tecky day (of hoe je dat ook schrijft?) het hield in iedergeval in dat je je moest kleden met kleuren die gewoon niet matchen, twinsday, class color day en 80's day. Afijn tijdens deze week hadden we ook een aantal wedstrijd op school zoals Powerpuff, dat is een soort American Football game maar dan voor de girls, de Juniors speelde tegen de Senoirs en na extra time wonnen de Senoirs. Er was ook een trefbal wedstrijd tussen de leraren en de Seniors. Op vrijdag hadden we een Peprally, waarbij alle jaarlichtingen en sportteams werden gepresenteerd, iedereen zat in de gymzaal dus ruim 1200 man en ik moet zeggen ik vond het geweldig om het mee te maken, echt iets typisch Amerikaans! Op vrijdagavond was er de homecomming Football game waarbij ons team het dus op moest nemen tegen een ander team uit Virginia. dit is dus echt de wedstrijd van het jaar en die moet gewonnen worden! Maar met nog 5 minuten te spelen stond het dus 12-6 voor het andere team maar toen begon er zowaar een gevecht! Yea! De eerst Football wedstrijd waar ik heen ging eindigde gewoon met een gevecht! Voor mensen met belangstelling het staat ook op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=kPMyZ-_BwgU (& ja ik weet het, er zijn heel veel Afro Americans). Op zaterdag hadden we als afsluiting de homecomming dance, het was op een boot, en heb nog nooit zoveel bezopen Amerikaanse debielen bij elkaar gezien, maar het was wel leuk! Op zaterdag ben ik ook nog gaan golfen met mijn host vader, en een vriend van hem en dat was ook wel leuk!


Afgelopen week heb ik op school niet zoveel meegemaakt, erop na dan dat we eigenlijk elke dag wel weer een voetbalwedstrijd hadden (en jawel ook bijna elke wedstrijd verloren hadden). De A's op school blijven ook nog binnen stromen, en ja school is hier echt simpel! Mijn god! Maar goed ik vind het prima ik heb bijna geen huiswerk en haal toch goede resultaten wat wil je nog meer? Dit weekend hadden we een lang weekend omdat het vandaag Columbus day is en we dus geen school hadden, dit weekend eigenlijk niets gedaan erop na dan dat er op zaterdag een feestje bij iemand thuis was, & ik blijf me toch verbazen over hoe dat hier gaat.. Haha! & ze blowen hier gewoon allemaal, en als ik dan zeg dat ik uit Nederland kom dan willen ze volgende zomer allemaal bij me op bezoek komen! Haha!


Maar ik moet zeggen dat ik de weekend tot nu toe toch wel aardig saai vind, omdat je gewoon geen echte vrienden hebt die je even kunt bellen of mee kunt chillen, maar dat is hier ook niet echt normaal. Al ben ik wel goed bevriend met aardig wat andere exchange students. Maar ze gaan hier ook anders met vrienden om want iedereen zegt dat ze ontzettend veel vrienden hebben, maar de meeste komen niet eens bij elkaar over de vloer?! (alleen met feestjes dan, als de ouders niet thuis zijn xD) Maar goed zo gaat dat hier nou eenmaal.


Dat was het dan weer voor deze keer, en ik wil ook even zeggen dat ik het altijd erg leuk vind om de reacties te lezen!

PS: ik zal binnenkort ook wat foto's van de omgeving en het huis op m'n blog zetten!

Reacties

Reacties

Steijn

Hoi Jonathan!
Heb eigenlijk al je blogs wel gelezen maar nog niet gereageerd bedenk ik me net, dus bij deze! Haha, hoorde al van Biga over dat gevecht maar het ziet daar idd zwart van de mensen. Wat ik zo heb gehoord, gelezen en gezien (de 5 foto's geloof ik, moeten er snel meer worden!) ben ik tot de conclusie gekomen dat ik jaloers ben! Echt nice allemaal en een stuk beter dan mijn fulltime- AH-baantje met Valentin. Denk dat je daar de komende zeker niet meer weg wilt? Hoe is het verder thuis bij 'je familie', daar hoor ik je eigenlijk niet zo over.. hoe gaat dat? is dat niet ontzettend raar geweest?

xx Steijn

Rutger

JONATHAN!

Fijn dat je je al een beetje thuis voelt daar ouwe, goed om te horen. Dat de A'tjes blijven binnenstromen is ook lekker, al had ik niet anders verwacht van mijn Jona de studiebol.

Nieuwe fifa is trouwens binnen, en ik zeg je een ding.. HIJ IS FOCKING VET! We moeten dus snel eens een potje doen.. Over weet ik veel hoeveel dagen, haha.

Kom aub wel snel terug, want ik begin je stiekem toch wel een beetje te missen man!

Tot snel!

Sven

He pannekoek fijn dat je het naar je zin hebt man! Soms mis ik je toch wel hoor, niemand waar ik even zo langs kan wippen en dan weer weg voor een potje fifa (op steijn na) =(! Haha beter dat school daar makkelijk is man, of misschien zijn wij nederlanders allemaal kapot slim =P! Naja vermaak je nog maar op al die feesies en ik zie je snel man

onelove

Danny

Heey Jonathan klinkt leuk allemaal daar man. Er is hier onderhand veel gebeurd maargoed daar ga ik je niet mee vervelen. Goed dat allemaal daar goed gaat en naar je zin hebt. En al de A's doe je goed dat haalde je niet eens op HP xD haha.
x

solange

heey jonathan,
heb ene paar blogs van je gelezen echt super leuk. hoop ook dat je het naar je zin hebt daarzo, wou dat ik er ook was, heb nog 2 vrienden die ik mis in chicago zitten :P
maar lekker hoor dat je allemaal A's haalt en niet veel HW hebt. nou succes met je football haha en ga snel weer je blog een bezoekje brengen

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!