High school in The USA

Weer een nieuw verhaal.

Hallo allemaal,


Mijn laatste blog is alweer ruim 2 weken geleden geloof ik en ik vond dat het wel weer eens tijd werd voor een nieuwe, aangezien ik nu eindelijk tijd heb! Ik ben hier namelijk druk, druk, druk! Ik had deze week elke dag een voetbalwedstrijd en dat valt niet mee moet ik zeggen, maar de wedstrijden gingen ons goed af! Maandag wonnen we met 13-1, dinsdag met 6-0 en woensdag hadden we ook een wedstrijd... we vertrokken om 2;30 bij school, en bij het 1e team hebben we gelukkig geen problemen met het vervoer van en naar de wedstrijden omdat bijna iedere speler een rijbewijs + auto heeft! En jaja we mochten zowaar eerder weg van school! =D, en om een uurtje op school te spijbelen gaat je hier echt niet lukken! Want je ouders worden dan gebeld totdat ze opnemen en je moet eerst de beveilig van ik denk zo'n 40 man zien te omzeilen!) Afijn de wedstrijd begon om 4;00 en de reistijd zou ongeveer 30 minuten zijn... nou niet dus! Maar het was wel leuk want ik krijg een hele stadstour door DC. We zijn ik weet niet hoe vaak verkeerd gereden maar 8 minuten voor tijd kwamen we dan eindelijk aan bij de andere Highschool, die school lag midden in de ghetto van DC, en dan zie je toch ook het echte Amerika.... een echte ghetto hoe je het ook zou verwachten, en dan besef je toch wel even dat ik het hier zeker niet verkeerd getroffen heb! Mijn school en huis staan in een van de beste wijken van DC, en normaal gesproken zou je hier dus ook niet komen... Maar goed we hadden dus een wedstrijd bij die school! En ik mocht niet meespelen van de schoolarts van de andere school...(er is bij elke wedstrijd een arts aanwezig mocht er iets gebeuren) omdat volgens haar mijn formulieren niet in orde waren.. BULSHIT afijn het was ook een wedstrijd van niets na 20 minuten stonden we 2-0 voor en dacht meneer de scheidsrechter onweer te horen... nou geloof mij de lucht was zo helder als het maar kon, de zon scheen en het was +30 graden... owja en der was een vliegveld op 5 km afstand en der steeg elke 2 minuten een vliegtuig op?! Uh scheids misschien een vliegtuig?! Maar nee meneer was er heilig van overtuigd dat ie onweer hoorde dus na een rit van bijna 1,5 uur en wel 20 minuten voetbal mochten weer vrolijk terug! =D & en de terugweg was ook 1,5 uur omdat het spitsuur was =d. Donderdag hadden we ook een wedstrijd tegen een school waar alle Duitsers naar toe gaan! We wonnen met 4-1 en ik moet zeggen het is altijd heerlijk om van Duitsers te winnen! Haha. Vandaag eindelijk geen voetbal maar morgen hebben we gewoon weer een wedstrijd en maandag begint alles weer van opnieuw. Maar het houd je allemaal wel lekker bezig na school!

Afgelopen weekend hadden we een orientatiëkamp met alle AFS studenten die hier in de omgeving leven, een groep van bijna 50 man.. Het was erg gezellig! & hadden het over hoe het nu eigenlijk gaat op school en in het gastgezin enzoo... was niet heel erg bijzonder. 'S avonds hadden we een talentshow en een soort van disco.. en voordat iedereen op bed lag was het een uur of 4! Der was ook een jongen uit IJsland en hij kon zowaar wat Nederlands... de woorden die hij kende waren 'god verdomme' en 'stomme kut'! Haha! Maar der was ook een jongen uit België, jawel het Vlaamse gedeelte dus ik dacht kan ik eindelijk Nederlands praten.. nou het kwam er gewoon niet meer uit! Na ruim 5 weken alleen maar Engels praten werd het gewoon een mix tussen Engels en Nederlands... en ik heb het er nu ook al aardig lastig mee om deze blog in het Nederlands te schrijven! Maar dat maakt niet uit ik heb het er graag voor over om jullie even op de hoogte te houden!

School gaat hier ook zijn gangetje, en het niveau op school ligt hier toch echt wel lager dan wat ik gewend ben.. maar goed ik vind het geen probleem! Aangezien je minimaal een C moet staan om te mogen sporten. & mijn D.C History docent houd echt van me ik krijg gewoon voor al mijn homework dat ik maak een A, omdat ik er moeite voor doe en altijd alles optijd inlever kijkt ie niet eens of de antwoorden goed of fout zijn... Prima toch? Verder word een dezer dagen mijn schoolresultaten naar huis gestuurd omdat het schooljaar der alweer voor 1/8 opzit! & ik moet zeggen dat de tijd toch erg snel gaat! & dat ik Nederland en alles wat ik daar heb nu toch ook wel een beetje begin te missen! & het is niet omdat ik het hier niet naar mijn zin heb, maar meer de dingen die je in Nederland al hebt en hier weer allemaal opnieuw moet opbouwen. Maar goed dat hoort er nou allemaal bij!

Nou dat was het dan weer voor deze keer!
De groeten vanaf de andere kant van de oceaan.

Reacties

Reacties

Rutger

JONATHAN, jij bent ook nog steeds dezelfde he. Heb echt zitten lachen om dat stukje van de Duitsers, haha. Niet te vergeten je scheidsrechter, wat een debiel. Misschien moet je maar een brief schrijven, haha.

Lees trouwens je hyves prive berichten Jona, we houden contact swa!

ONE LOVE

Janneke

Hey Jonathan
Leuk om te lezen dat het goed met je gaat?!
Leuke mensen ontmoet? En hoe bevalt het in je gastgezin?
Veel aan het sporten daar dus zo te lezen! Leuk!
Veel plezier en succes weer!!

Groetjes Janneke

Buurman en Buurvrouw

Hoi Jonathan
Hoor van je moeder dat het goed gaat met jou. alleen wat ongelukjes met voetballen, maar ja dat waren wij hier ook van je gewend ha ha. Gisteren de verjaardag van de buurman gevierd, de fam Zerbib kwam gebak en een wijntje halen . lekker gezellig lekker veel flessen jenever gehad . en een mooi bloemstuk maar die is voor mij van je vader. De caravan staat nog steeds in Zeewolde, maar het weer is hier petje bah regen en nog eens regen.
Jonathan het ga je goed Groetjes van ons B en B

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!